Uczniowie z Siedlisk wypoczywali w Kazimierzu [FOTORELACJA]

W ostatnim tygodniu roku szkolnego uczniowie z czwartej, piątej oraz szóstej klasy Szkoły Podstawowej w Siedliskach Drugich pod opieką Agnieszki Krzykała, Agnieszki Lipa oraz Piotra Lipko spędzili dwa dni na wypoczynku w Kazimierzu Dolnym.

Pierwszego dnia wycieczki w drodze do Kazimierza zwiedziliśmy Nałęczów. Podczas spaceru po tym uroczym miasteczku dowiedzieliśmy się wielu faktów z jego przeszłości i poznaliśmy fascynujące historie związane z uzdrowiskiem w Nałęczowie.

Po przybyciu do schroniska młodzieżowego, szybkim zakwaterowaniu i obiedzie wyruszyliśmy na spacer po Kazimierzu. Mimo upalnej pogody i zmęczenia wszyscy wrócili zadowoleni i rozpoczęli przygotowania do najważniejszego wydarzenia tego popołudnia czyli meczu Polska – Ukraina. Kibicował każdy, nawet na co dzień nieinteresujący się piłką nożną ale tego popołudnia obowiązkowo z biało-czerwoną flagą na policzku, a po bramce dla Polski okrzyk radości wstrząsnął całym schroniskiem.

Wieczór upłynął przy zabawach integracyjnych, bilardzie i piłkarzykach.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym przyszedł czas na opuszczenie miejsca noclegu i dalsze zwiedzanie. Mimo bardziej upalnej pogody niż poprzedniego dnia nieco ulgi i orzeźwienia przyniósł rejs po Wiśle dzięki czemu mieliśmy siłę by wejść na Górę Trzech Krzyży, zamek oraz basztę i pospacerować po rynku gdzie furorę zrobiła kurtyna wodna.

Następnie przyszedł czas na obiad i powrót do domu. W drodze do Siedlisk odwiedziliśmy jeszcze kapliczkę w Kęble, z którą związana jest historia cudownej figury Matki Bożej Kębelskiej.

„Wesoły, śpiewający autokar” dotarł do Siedlisk ok. godz. 17. Zmęczeni lecz zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domów. Ten wyjazd z pewnością pozostanie na długo w naszej pamięci.